Jeg var næsten målløs da jeg kom hjem fra min cykeltur i dag ..

Tilbage til hvorfor, om lidt 😉

Min mor, min far og jeg har meldt os til et cykelløb d. 4 oktober.

DGI Gran Fondo Munkebjerg

Min mor har meldt sig til at køre to omgange, 80 km.

Min far og jeg har meldt os til at køre 3 omgange, 120 km.

Måske var det i virkeligheden mest min idé med de tre omgange, men jeg fik lokket min far med!

Det er jeg godt tilfreds med 😀

I dag bestemte vi os så for at se hvad det er for en rute vi skal køre på d. 4 oktober.

Løbet har start ved Comwell hotel i Brejning, men vi startede på ruten, tættere på fredericia, og kørte ruten rundt derfra.

Ruten går rundt på nogle, for vores vedkomne, meget velkendte veje, som vi tit kører på.

Og så går ruten, ned af golfbakken og op af munkebjerg.

Da vi nåede til munkebjerg i dag, mødte vi en anden gruppe, der også skulle op af munkebjerg.

Jeg nåede lige at sige til min far “Jeg kører bedst, når jeg har en hare at jagte” 😉

For derefter at rette det til, at jeg ville tage den lidt med ro. Jeg behøver jo ikke at forbedre min tid, hver gang jeg kører op af munkebjerg.

Meeeen det var min far åbenbart ikke helt enig i. Han kommentar var hvertfald “Det tror jeg ellers, at din kæreste ville synes var sejt”

Så kan man jo næsten ikke lade være 😉

Og her kommer det så! Grunden til at jeg var målløs da jeg kom hjem fra min cykeltur..

Jeg lagde min tid ind på Strava, og hold nu fast, jeg havde forbedret min tid igen! Sidst jeg var der, var altså i søndags.. Denne gang var jeg 26 sekunder bedre end i søndags.

Skærmbillede 2014-09-23 kl. 20.37.19

Det vil også sige, at jeg har forbedret min tid med 1 minut og 24 sekunder siden d. 22 Juni.

Som min far siger, “Det er det der træning. Det betaler sig.”

Han har jo ret 🙂

Cykelløb Cykeltræning

Søndag startede ud som en meget sløv dag.

Efter jeg havde været til fødselsdag lørdag aften, og var kommet ret sent i seng, var energien absolut ikke i top fra morgenstunden af.

Jeg sørgede for at få noget at spise og drikke, fik en lille formiddags lur, og fik hvilet godt ud.

Og så var jeg klar til en tur på cyklen.

I dag havde jeg ikke nogen og cykle med, og eftersom jeg ikke var klar til at cykle klokken 9.30, kunne jeg ikke køre sammen med Baghjulet.

Så i dag blev det til en solotur.

Jeg kørte ud i strid modvind. 12-15 m/s.

Da jeg nåede golfbakken, uden for vejle, kørte jeg ned af den, for at køre op ad munkebjerg bakken.

Nu var jeg så heldig at vinden vendte rigtigt, så jeg ikke også havde modvind op af bakken.

Det satte jeg stor pris på!

Da jeg kom op på toppen, holdte jeg lige et halvt minut, og fik lidt at drikke, og så besluttede jeg mig for at køre videre.

For at tage en tur mere!

De to ture jeg tog op af munkebjerg søndag, ligger begge i top tre af mine personlige rekorder.

Så lige som lørdag, var jeg rigtig godt tilfreds med dagens interval træning.

Og klar på endnu mere træning!

Jeg har besluttet mig for at deltage i et cykelløb d. 4 oktober, men mere om det senere.

Det er bare altid den bedste motivation for træning, at have noget at arbejde sig hen imod 🙂

Herunder ses et billede af mig, på min aller første tur op ad munkebjerg, nogensinde.

IMG_1059

Dengang cyklede jeg på min mors gamle, gule bianchi. En alt for lille cykel til mig..

Dengang havde jeg ikke strava så jeg kunne analysere på hvor godt jeg gjorde det..

Dengang var jeg bare rigtig glad for, overhovedet at kunne cykle hele vejen op..

Cykeltræning

Lørdag var en lidt travl dag for mit vedkommende.

Jeg havde arbejde om formiddagen, og skulle til fødselsdag om aftenen.

Men jeg fik alligevel tid til en træningstur midt på dagen.

Det blev en effektiv tur på 50 km, med gode intervaller, sammen med min mor og far.

Vi sluttede vores tur af med at køre omgange på kongebrobakken.

4 omgange tog vi.

IMG_1054

På Strava, kan jeg analysere lidt på, hvor godt jeg har præsteret.

De tre første omgange vi tog, ligger på 1. 2. og 3. pladsen over mine personlige rekorder. Det må siges bestemt at være godkendt!

På den sidste omgang, stoppede min far og jeg, da vi vidste at vi ikke tog en omgang mere.

IMG_1051

Det betød noget for gennemsnittet på segmentet, der ligger under 10, så den omgang er desværre ikke til at regne med..

Der er da ikke noget bedre end at se, at man udvikler sig!

Så får man kun lyst til at træne endnu mere 😉

Da vi kom hjem, havde jeg lige en kort stund, til at slappe lidt af, inden jeg skulle videre til fødselsdag.

IMG_1058

Cykeltræning

Her til aften var jeg ude og træne med min far.

Det blev en tur på 70 km, og med 28,5 i snit.

Det var vi godt tilfredse med, når vi tænker på den stride modvind vi havde de første 30 km, og så valgte vi også at tage alle de bakker med vi kunne finde på vores vej.

Der var ikke noget med at hoppe over hvor gærdet var lavest i dag! 😉

Med sådan en god omgang træning som vi fik i dag, er det lidt ærgerligt at mit pulsbælte til min garmin cykelcomputer er stået af, så kan jeg ikke helt se hvor godt jeg rent faktisk gjorde det.

Jeg må have et nyt meget snart! 😉

Her er jeg på vej op ad Båring bakke. 1 km, med 5% stigning i gennemsnit.

IMG_1010

Læg lige mærke til hvor dejligt vejret er på det billede her!

September er nu alligevel en meget dejlig måned.

Det så ellers ud til at sommeren stoppede brat i slutningen af august, men vi har da været heldige at få lidt sensommer 🙂

Her er et billede fra en tur for 14 dage siden. Min far, Jan og jeg kørte en tur over munkebjerg, en tirsdag aften. Også i helt perfekt vejr!

IMG_0833

Cykeltræning

I weekenden fik jeg massere cykling på kontoen, både på den ene og den anden måde.

Lørdag var min mor og jeg, ude på en rigtig hygge tur.

Vi cyklede 100 km, op omkring nordvest fyn. Det var en rigtig fin tur, på en masse små, snoede veje, som var rigtig velegnede til cykling.

Der var godt nok enormt meget vind på turen, så vi var begge godt ør i hovedet af al den modvind, da vi så småt vendte næsen hjemad, og vinden begyndte at blive mere i vores farvør 😉

IMG_0945

Efter vores cykeltur, slappede vi af og hyggede med god mad på terrassen til længe efter solen var gået ned.

Min mor var nemlig alene hjemme, da min far var i Harzen, og køre mountainbike. Og i den anledning, havde hun inviteret mig og en veninde, til tøse hygge.

Søndag sov jeg lige til jeg ikke kunne længere, og brugte formiddagen på at rydde op og gøre rent i lejligheden.

Efter frokost tog vi ud for at se finalen i Post Cup, som blev kørt i Fredericia, næsten lige i min baghave.

Det var en smule koldt, og blæsende. Og vi blev da heller ikke helt fri for regnvejr. Det var rytterne heller ikke blevet, de var møg beskidte!

Løbet blev vundet af Mads Würtz Schmidt, fra Team Cult Vital Water

IMG_0972

 

Post Cuppen, blev vundet af Magnus Cort, fra Team Cult Vital Water.

IMG_0986

Derefter tog vi igen hjem og hyggede, denne gang hjemme hos mig. Og her legede vi “hvad hvis nu jeg sku flytte” 😉

Det gik ud på at vi kiggede en hel masse af alle mine ting igennem. Sko, papirer, kasser og skuffer med småting og tog stilling til om det var noget jeg ville flytte på, hvis jeg skulle flytte.

Der blev ryddet rigtig meget ud!

Blandt andet 22 par sko …

Pludselig føler jeg at jeg har massere af plads! 😉

Cykelløb Cykeltræning Hverdagen

Søndag d. 7 september, var jeg med en masse andre kvinder fra baghjulet, oppe og køre Tour de femme.

IMG_5585

Tour de femme er et motions cykelløb, kun for damer, og overskuddet fra løbet går til at støtte brystkræft. Det gode formål, og det rigtig godt arrangerede løb, er nok også grunden til at ikke mindre end 1700 kvinder deltog i år!

Med så mange deltagere er det også vigtigt at starten er godt organiseret. Og det synes jeg bestemt også den er.

Startboksen er delt op i afsnit, alt efter hvor hurtigt man regner med at køre de 103 km. Den forreste boks er for dem der kører efter at gennemføre på under 4 timer, altså mindst 25 km/t i gennemsnit.

Det med hvor hurtigt man gennemfører løbet, har selvfølgelig også noget at gøre med hvor mange depoter man vælger at stoppe på, og hvor længe man beslutter sig for at blive på depoterne.

Depoterne skulle være rigtig hyggelige, og der skulle være alt hvad man har brug for!

Lige fra det man forventer som: vand, energidrik og bananer, til økologisk fairtrade kaffe, økologiske knækbrød, smoothies og hjemmelavede hindbærsnitter. Man kan godt forstå, hvis nogen bliver fristet til at hænge, lidt længere end planlagt på depoterne.

Ruten er, efter min mening, helt perfekt. Den går af små fine veje, i området syd for Århus, med ikke alt for mange bakker, med en rigtig flot tur hjem mod Århus, langs kysten.

Jeg er sikker på, at hvis man kører på en almindelig citybike, som der også var rigtig mange der gjorde, så vil ruten være så rigeligt hård. 🙂

Og der var rigtig mange af de seje kvinder, der tog turen på citybikes!

Turen ind igennem marselis skovene, er nok det hårdeste.

Til at starte med, er man selvfølgelig stadig frisk, så det føles klart værre, når man på vej ind mod mindeparken, har kørt 100 km, og skal op og ned igennem skoven.

Det kunne også tydeligt ses på kvinderne, når de kom i mål, at de sidste kilometer var hårde.

For mit vedkommende blev turen lidt anderledes end de fleste af de andre kvinder.

Efter jeg sidste år var kommet i mål som nr. 19, ud af 1300 kvinder, med en gennemsnitsfart på 29,7, havde jeg på forhånd besluttet mig for at jeg ville prøve at forbedre min tid.

Sidste års tid blev 3 timer og 27 minutter.

Tiden i år blev 3 timer og 5 minutter.

Jeg er enormt godt tilfreds med min tid!

Jeg kørte sammen med nogle virkelig seje damer. Og der var fart på!

Vi kørte de 103 km, med en gennemsnits fart på 33,3 km/t.

Jeg kom ind som nummer 12. Vi var en gruppe på 12, der kom i mål samtidig, og foran os lå tre piger, der var kørt fra os, ret tidligt i løbet.

Tour de femme køres ikke med chip, som mange andre cykelløb gør. Alle får samme start tid, og så forgår det sådan at når man kommer i mål, kommer man ind til en scannings station, hvor man skal have scannet en stregkode, på sit start nummer, og det er så der at ens slut tid bliver registreret.

Så da vi kom en stor flok i mål samlet, blev damerne lidt ivrige for at blive scannet først.

Så ivrig var jeg ikke for en god placering, så jeg ventede pænt til det blev min tur 😉

Nå ja! Så kørte jeg forresten hele turen sammen med Mor-Helle, som jeg boede på værelse med, og som var min private sygeplejerske, da jeg cyklede til Paris! Det var rigtig hyggeligt 🙂

Jeg kan varmt anbefale alle kvinder, at deltage i Tour de femme! Start gebyret går til et godt formål, og man får virkelig noget for sine penge!

Godt nok fim jeg afvide, at jeg ikke fik meget for pengene, når nu jeg ikke var i et eneste af de 6 depoter.

Men så gik der vel bare lidt flere penge til at støtte brystkræft 😉

IMG_5578

Billedet her, er fra før starten gik. Jeg ville rigtig gerne vise jer nogle billeder fra løbet, men der er endnu ikke blevet lagt billeder op på hjemmesiden, her en uge efter løbet ..

Cykelløb Cykeltræning Kvindecykling